Til forsiden

Jeg har fått e-post om å bytte passord

Har du mottatt en e-post der TV 2 ber deg om å bytte passord på grunn av et sikkerhetsbrudd hos en annen tjeneste?

Da har vi oppdaget at du bruker samme passord hos TV 2 som hos den berørte tjenesten. For å unngå at uvedkommende logger inn på din konto hos TV 2 må du bytte passord.

Du endrer passord på konto-siden eller ved å klikke på glemt passord når du logger inn på tv2play.no i en nettleser.

Ofte stilte spørsmål

Et godt passord

  • er unikt for TV 2-kontoen din og brukes ikke andre steder.
  • har minst 16 tegn eller 5 ord.
  • inneholder store og små bokstaver, tall og symboler.
  • inneholder ikke ord eller tall som assosieres med deg eller TV 2.

Dersom du synes det er vanskelig å finne på et god passord kan du tenke på en setning eller en frase og deretter endre den ved å legge til tegn, store og små bokstaver eller symboler.

Nei, det trenger du ikke. Kortinformasjon er allerede beskyttet i tilfelle noe slik skulle skje. Det er ikke mulig å stjele kortinformasjonen din fra TV 2 Play for å kjøpe noe andre steder.

Det finnes databaser som fanger opp om et passord er på avveie. Dette skjer for eksempel etter datainnbrudd hos tjenesten. Vi kan derfor finne ut om passordet ditt er stjålet selv om vi ikke samarbeider med tjenesten du har logget inn på.

Vi har nylig startet med å undersøke om passord er avveie hos andre tjenester. Det kan derfor være kort eller lengre tid siden det hendte.

Vi vet ikke hvem det er, kun at passordet er på avveie. I mange tilfeller varsler tjenesten om dette selv, enten i e-post direkte til deg eller ved å sende ut en pressemelding.

Dersom du vil finne ut hvilken tjeneste det kan være, kan du for eksempel bruke haveibeenpwned.com Ved å skrive inn e-postadressen din, vil du få opp en oversikt.

Bruk et unikt passord på alle steder du logger inn. Da unngå du at uvedkommende kan logge inn over alt om passordet fra en tjeneste kommer på avveie.

Fikk du ikke svar?