Enighet mellom TV 2 og Telenor

Fredag kveld kom TV 2 endelig tilbake på Telenors TV-skjermer da aktørene er enige om en ny langsiktig samarbeidsavtale. Avtalen gir Telenors kunder tilgang til hele TV 2s innholdsunivers, inkludert TV 2s strømmetjeneste TV 2 Play.

Oppdatert: 23.01.2022

Fredag 21. januar kom Telenor og mediehuset TV 2 til enighet om en ny distribusjonsavtale. 550 000 T-We-kunder har dermed fått TV 2, og kjente programmer som «The Voice» og «Hver gang vi møtes», tilbake på skjermen.

Den nye avtalen gir Telenors kunder tilgang til alle TV 2s kanaler med nyheter, sport, underholdning, drama og andre TV- programmer. Alle Telenors kunder får også i løpet av året tilgang til strømmetjenesten TV 2 Play som en del av TV-pakken.

– Vi ønsker å takke alle våre kunder for tålmodigheten. Nå kan de igjen se TV 2s gode innhold via T-We. Vi gikk til forhandlinger med ønske om et langsiktig samarbeid med TV 2 der vi investere mer i norsk kvalitetsinnhold, og skaper et enda bedre TV-produkt for kundene våre. Disse ambisjonene blir ivaretatt i den nye avtalen, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd for Telenor Norge.

– Vi er glade for å ha kommet til enighet med Telenor om en langsiktig og fremtidsrettet samarbeidsavtale. Nå kan vi endelig ønske seerne velkommen tilbake, og ikke minst takke for tålmodigheten som har blitt satt på prøve. Avtalen er viktig i den harde konkurransen mot internasjonale strømmetjenester, og sikrer seerne godt norsk innhold i årene som kommer, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

Har du spørsmål om ditt kundeforhold til Telenor, må du kontakte Telenors kundesenter. Ønsker du å komme i kontakt med TV 2, gjør du dette via våre hjelpesider hvor vi svarer fortløpende.

Kontakt oss her.