Svindelforsøk på e-post og SMS
Vi er gjort oppmerksom på at personer med og uten kundeforhold til TV 2 Play har mottatt svindelforsøk på e-post eller SMS som ser ut som de kommer fra TV 2. Her kan du leser mer om hva du skal gjøre om du mottar et slik svindelforsøk eller har vært uheldig å gitt fra deg passord eller betalingsinformasjon.
Hvordan vet jeg om jeg har mottatt et svindelforsøk?
Det kan være vanskelig å se forskjell på et svindelforsøk og henvendelser fra TV 2. Det er likevel noen tegn. Se nøye på hvem som er avsender, og om lenker ser mistenkelige ut. Dersom du er i tvil anbefaler vi at du logger deg inn på Konto-siden til TV 2 Play uten å gå inn via lenken. Da vil du for eksempel kunne se om du trenger å bytte bankkort og når du betalte sist.
Under ser du eksempler på svindelforsøk som flere har mottatt.


Hva gjør jeg nå?
Det er viktig at du handler raskt om du har blitt utsatt for svindel. Under ser du hva du kan gjøre i ulike tilfeller.
1. Du kan gjerne tipse oss om svindelen her.
2. Slett e-posten eller SMS-en du har mottatt.
1. Gå til Konto-siden til TV 2 Play for å endre passordet ditt. Bruk et passord du ikke har brukt andre steder. Du kan lese mer om hvordan du endrer passord i denne hjelpeartikkelen.
2. Dersom du har brukt samme e-post og passord andre steder enn TV 2 Play, må du også bytte passord der.
3. Om du vil, kan du sende oss et tips om svindelforsøket her.
1. Gå til Konto-siden til TV 2 Play for å endre passordet ditt. Bruk et passord du ikke har brukt andre steder. Du kan lese mer om hvordan du endrer passord i denne hjelpeartikkelen.
2. Dersom du har brukt samme e-post og passord andre steder enn TV 2 Play, må du også bytte passord der.
3. Om du vil, kan du sende oss et tips om svindelforsøket her.
1. Ta kontakt med banken din for å få veiledning og råd.
2. Gå til Konto-siden til TV 2 Play for å endre passordet ditt. Bruk et passord du ikke har brukt andre steder. Du kan lese mer om hvordan du endrer passord i denne hjelpeartikkelen.
3. Dersom du har brukt samme e-post og passord andre steder enn TV 2 Play, må du også bytte passord der.
4. Om du vil, kan du sende oss et tips om svindelforsøket her.
1. Rapporter annonsen som svindel i appen eler tjenesten.
2. Om du vil, kan du sende oss et tips om svindelforsøket her.