Til forsiden

Trøbbel med 4K-sending

Feilsøking ved trøbbel med 4K-sendinger

Trekk ut strømmen på ruteren i 1-2 minutter og prøv på nytt.

Ta en omstart av avspillingsenheten.

Et smart-TV trenger å være uten strøm i minst 10 minutter for at appen skal tilbakestille seg.

Vi anbefaler at du bruker kablet internettminst 50 mbit/s.

Ved problemer må du derfor sette ethernetkabelen direkte i avspillingsenheten.

Du kan undersøke om du har god nok hastighet ved å måle dette på selve avspillingsenheten. Det er viktig at du tester enheten du opplever problemer på og ikke en annen enhet. Det er for eksempel ikke hensiktsmessig å teste en PC, om det er Smart TV du bruker.

Undersøk at skjermen du bruker støtter 4K, om du kobler til utstyr med 4K. Et eksempel er om du bruker Chromecast med 4K uten at skjermen er kompatibel. Det vil ikke fungere.

Vi har støtte for disse avspillingsenhetene:

  • Samsung Smart-TV fra 2018 eller nyere årsmodell
  • LG Smart-TV fra 2019 eller nyere årsmodell
  • Apple TV 4K (vi anbefaler kablet versjon)
  • Android mobil/tablet
  • Sony, Phillips eller annen TV med Android TV
  • Xiaomi Mi Box S, Nvidia Shield eller andre Android TV-bokser
  • Chromecast Ultra 4K
  • Chromecast med Google TV 4K
  • Safari på Mac OS 12.0 + med Apple Silicon

Feilmeldinger ved avspilling i 4K

Feilmelding: Det ser ut til at noe av utstyret ditt begrenser denne avspillingen

  • Undersøk om skjermen du forsøker å spille av på støtter 4K
  • Støtter forsterkeren din lyden som brukes på 4K?
  • Forsøk om det hjelper å snu HDMI-kabelen

Feilmelding: Oi, noe gikk galt, vennligst prøv igjen 😖

Dette er en veldig generell feilmelding som kan ha ulik betydning. Dersom feilmeldingen kommer etter at du tidligere har spilt av uten problemer på samme enhet kan du gjerne undersøke dette:

  • Bruker jeg fortsatt kablet internett med hastighet på minst 50 mbit/s?
  • Hjelper det å ta en omstart av routeren?
  • Hjelper det å ta en omstart av avspillingsenheten? Et Smart TV må være uten strøm i minst 10 minutter for at appen skal tilbakestille seg.
  • Forsvinner problemet om jeg går inn på kategorien kanaler i appen og så velger den kanalen hvor kampen spilles?

Fikk du ikke svar?