Til forsiden

TV 2 Play virker ikke i utlandet

Opplever du geoblock i EU/EØS?

TV 2 Play kan strømmes i EU/EØS. Grunnet rettighetsbegrensninger kan du ikke spille av innhold online utenfor EU/EØS.

For at TV 2 Play skal fungere som normalt, må tjenesten kunne lokalisere og plassere brukeren i EU/EØS.

Enkelte nettverk og enheter har sperre, brannmur, eller kobler til nettverk/servere i f. eks. USA eller andre steder utenfor EU/EØS.

Dette gjelder spesielt sikrede nettverk og enheter, slik som hotellnettverk, flyplassnettverk, bedrifters nettverk, og bedrifters enheter.

Disse sperrene kan skape geografisk blokkering som gjør at ikke TV 2 Play får plassert brukeren på noe lokasjon, eller plasserer brukeren utenfor EU/EØS.

TV 2 har ingen mulighet til å åpne sperrer eller jobbe seg rundt disse begrensningene.

Under ser du noen forslag til å løse problemet om du er innenfor EU/EØS.

  • Logg deg ut av TV 2 Play og så inn igjen på nytt med passordet ditt.
  • Undersøk om nettleverandøren din bruker en ip-adresse fra et land utenfor EU/EØS. Dette gjør du ved å gå inn på denne nettsiden: https://www.iplocation.net/ Hvilket land kommer opp i feltet IP-Location? Dersom du for eksempel har feriehus i Spania, men får opp en kinesisk IP-adresse må du snakke med Internett-leverandøren din.
  • Logg ut av TV 2 Play og så inn igjen på nytt med passordet ditt.
  • Dersom du logger deg inn på et intranettverk med din PC/MAC er det mulig at du må logget deg ut av dette.
  • Undersøk om det hjelper å logge på andre nett enn det du bruker.
  • Undersøk om nettleverandøren bruker en ip-adresse fra et land utenfor EU/EØS. Dette gjør du ved å gå inn på denne nettsiden: https://www.iplocation.net/ Hvilket land kommer opp på feltet IP-Location?
  • Hør med IT-ansvarlig i bedriften om de vet hvorfor du opplever dette. Det er mulig det er tatt i bruk sikkerhetsløsninger eller programvare som gjør at det ikke er mulig å lokalisere deg.

Det er ikke mulig å se på TV 2 Play med VPN.

Fikk du ikke svar?