TV 2 Play virker ikke i utlandet
Opplever du geoblock i EU/EØS?
TV 2 Play kan strømmes i EU/EØS. Grunnet rettighetsbegrensninger kan du ikke spille av innhold online utenfor EU/EØS.
For at TV 2 Play skal fungere som normalt, må tjenesten kunne lokalisere og plassere brukeren i EU/EØS.
Enkelte nettverk og enheter har sperre, brannmur, eller kobler til nettverk/servere i f. eks. USA eller andre steder utenfor EU/EØS.
Dette gjelder spesielt sikrede nettverk og enheter, slik som hotellnettverk, flyplassnettverk, bedrifters nettverk, og bedrifters enheter.
Disse sperrene kan skape geografisk blokkering som gjør at ikke TV 2 Play får plassert brukeren på noe lokasjon, eller plasserer brukeren utenfor EU/EØS.
TV 2 har ingen mulighet til å åpne sperrer eller jobbe seg rundt disse begrensningene.
Under ser du noen forslag til å løse problemet om du er innenfor EU/EØS.
- Logg deg ut av TV 2 Play og så inn igjen på nytt med passordet ditt.
- Undersøk om nettleverandøren din bruker en ip-adresse fra et land utenfor EU/EØS. Dette gjør du ved å gå inn på denne nettsiden: https://www.iplocation.net/ Hvilket land kommer opp i feltet IP-Location? Dersom du for eksempel har feriehus i Spania, men får opp en kinesisk IP-adresse må du snakke med Internett-leverandøren din.
- Logg ut av TV 2 Play og så inn igjen på nytt med passordet ditt.
- Dersom du logger deg inn på et intranettverk med din PC/MAC er det mulig at du må logget deg ut av dette.
- Undersøk om det hjelper å logge på andre nett enn det du bruker.
- Undersøk om nettleverandøren bruker en ip-adresse fra et land utenfor EU/EØS. Dette gjør du ved å gå inn på denne nettsiden: https://www.iplocation.net/ Hvilket land kommer opp på feltet IP-Location?
- Hør med IT-ansvarlig i bedriften om de vet hvorfor du opplever dette. Det er mulig det er tatt i bruk sikkerhetsløsninger eller programvare som gjør at det ikke er mulig å lokalisere deg.
Det er ikke mulig å se på TV 2 Play med VPN.