Jeg får ikke betalingen til å gå gjennom
Her er noen forslag du kan undersøke:
Dersom BankID har tekniske problemer pleier de å oppgi dette på status-siden deres.
Betalingskortet må være et norsk Visa eller MasterCard. Det er ikke mulig å bruke kort fra utenlandske banker.
Dersom du ikke har kjøpt noe på Internett med bankkortet tidligere, er det mulig at du må åpne sperren for kjøp på nett før du bruker kortet.
Nye bankkort som nettopp er kommet i posten er ofte sperret for å forhindre at de blir stjålet og brukt av uvedkommende.
Det er viktig at du har siste versjon av nettleseren din. Du kan for eksempel undersøke dette her.
Mobiltelefoner eller nettlesere som ikke er oppdatert vil forhindre deg å komme videre slik at du får lagt inn bankkortinformasjon. Undersøk om mobilen din har siste programvareoppdatering. Dersom du oppgraderer vil du også oppgradere nettleseren.
Du kan også gjennomføre kjøpet i en annen nettleser eller annen enhet.