Til forsiden

Nettverk & mobildata

Her finner du generell informasjon om nettverk og mobildata.
Ta en titt i kategorien Trøbbel om du opplever rusk i maskineriet.

TV 2 er ansvarlig for innhold i tjenesten og at dette fungerer, mens brukeren er ansvarlig for Internett-forbindelsen og utstyret som brukes med TV 2 Play. Se brukervilkår

For å få en god brukeropplevelse anbefaler vi å ha oppdatert programvare på din enhet, og Internett-hastighet på minimum 10 Mbit/s.
4K-innhold krever større kapasitet. Ta en titt på utstyrskravene i 4K på TV 2 Play.

1 time med streaming i høyeste kvalitet på Play forbruker cirka 2,7 GB data.

Det er mulig å endre kvalitet på PC/Mac (trykk på tannhjulet i videoen). På enheter hvor du bruker TV 2 Play-appen, vil kvaliteten justeres automatisk etter hvor raskt nett du har.

Opplever du varierende videokvalitet når du benytter mobilt nettverk?

Når du er på farten er det muligens varierende dekningsnivå på steder utenfor allfarvei, og dette kan påvirke avspillingskvalitet og TV 2 Play som tjeneste.

TV 2 er ansvarlig for innhold i tjenesten og at dette fungerer, mens brukeren er ansvarlig for Internett-forbindelsen og utstyret som brukes med TV 2 Play. Se brukervilkår

Strømming av video stiller høyere krav til Internett-forbindelse enn til eksempel innlasting av tekst og stillbilder, da en langt større mengde data skal flyttes om gangen.

TV 2 Play støtter ikke VPN (Virtual private network). En del bedrifter bruker VPN, både innad i bedriften og til hjemmekontor. Opplever du problemer med TV 2 Play og du bruker VPN kan løsningen være å deaktivere VPN.

Siden TV 2 Play ikke støtter VPN har vi ingen support vedrørende feil der VPN er i bruk.

Fikk du ikke svar?