Til forsiden

Løsninger for feilmeldinger ved avspilling

Her finner du informasjon om hva du skal gjøre om du få en feilmelding ved avspilling.

Hvilken enhet bruker du?

Det er ikke mulig å se på TV 2 Play med VPN. Du må derfor slå av denne.

iCloud Private Relay er også en VPN-tjeneste. Den må derfor også slås av.

Apple har laget en oversikt over hvordan du slår av iCloud Private Relay her.

Slå av iPaden eller iPhonen. Dersom den er koblet til strøm må du stoppe lading før du slår den av. Vent i tre minutter før du slår den på igjen og prøver på nytt.

Se feilmeldinger

Innholdet du forsøker å se er ikke tilgjengelig. Vent i noen minutter om det gjelder et program i opptak. Se gjerne driftsmeldingene vår på forsiden av hjelp.tv2.no om det gjelder en direktesending.

Denne feilkoden er som oftest relatert til problemer med nettleseren. Undersøk om dette fungerer:

1. Undersøk om nettleseren er oppdatert til siste versjon.

Det er viktig at du har siste versjon av nettleseren din. Du må oppdatere nettleseren din om du har en gammel versjon.

Hvilken nettleser har du?

Chrome

Edge

Firefox

Safari

2. Undersøk om du har siste versjon av programvaren.

Fremgangsmåten for å oppdatere programvare varierer mellom ulike datamaskiner. Dersom du er usikker på hvordan du oppdaterer datamaskinen din, kan du søke på internett etter instruksjoner spesifikt for din enhet.

Det er flere varianter av denne feilmeldingen:

STREAM_ERROR_DOWNLOAD/DECODE
STREAM_ERROR_DRM_CLIENT_UNAVAILABLE
STREAM_ERROR_DRM_OUTPUT_BLOCKED

Undersøk om dette fungerer:

1. Undersøk om nettleseren er oppdatert til siste versjon.

Det er viktig at du har siste versjon av nettleseren din. Du må oppdatere nettleseren din om du har en gammel versjon.

Hvilken nettleser har du?

Chrome

Edge

Firefox

Safari

2. Undersøk om du har siste versjon av programvaren.

Fremgangsmåten for å oppdatere programvare varierer mellom ulike datamaskiner. Dersom du er usikker på hvordan du oppdaterer datamaskinen din, kan du søke på internett etter instruksjoner spesifikt for din enhet.

Denne meldingen kommer opp om du bruker en gammel versjon av nettleseren Safari på Mac.

Den nyeste versjonen av macOS inneholder den nyeste versjonen av Safari. Du må derfor oppdatere programvaren på datamaskinen.
Alternativt anbefaler vi nyeste versjon av Chrome eller Firefox.

Nettleseren mangler støtte for å spille av beskyttet innhold. TV 2 Play har kopibeskyttelse på innholdet vi har tilgjengelig, og dermed må også nettleser ha støtte for dette for at videoavspilling skal fungere.

Dette problemet blir ofte løst ved å oppdatere nettleseren din om du har en gammel versjon.

Hvilken nettleser har du?

Chrome

Edge

Firefox

Safari

Nettleseren mangler støtte for å spille av beskyttet innhold. TV 2 Play har kopibeskyttelse på innholdet vi har tilgjengelig, og dermed må også nettleser ha støtte for dette for at videoavspilling skal fungere.

Dette problemet blir ofte løst ved å oppdatere nettleseren din om du har en gammel versjon.

Hvilken nettleser har du?

Chrome

Edge

Firefox

Safari

Denne feilkoden er som oftest relatert til problemer med nettleseren. Undersøk om dette fungerer:

1. Undersøk om nettleseren er oppdatert til siste versjon.

Det er viktig at du har siste versjon av nettleseren din. Du må oppdatere nettleseren din om du har en gammel versjon.

Hvilken nettleser har du?

Chrome

Edge

Firefox

Safari

2. Undersøk om du har siste versjon av programvaren.

Fremgangsmåten for å oppdatere programvare varierer mellom ulike datamaskiner. Dersom du er usikker på hvordan du oppdaterer datamaskinen din, kan du søke på internett etter instruksjoner spesifikt for din enhet.

Video spiller ikke av i Safari for Mac

Dersom du opplever at enkelte programmer viser et lastesymbol, kan det være at du trenger å ta en programvareoppdatering på Mac-en din. Se hvordan du gjør dette i Apple sin brukerhåndbok.

Om du fortsatt har problemer med å spille av video kan du prøve en annen nettleser som Firefox eller Google Chrome.

Det er ikke mulig å se på TV 2 Play med VPN.

iCloud Private Relay er også en VPN-tjeneste. Den må derfor slås av for at det skal være mulig å se på TV 2 Play.

Apple har laget en oversikt over hvordan du slår av iCloud Private Relay her.

Bruker du ikke VPN? Da er mest sannsynlig klokken på datamaskinen feil. Denne må stå på norsk tid.

Dette er en veldig generell feilmelding. Det første du bør gjøre er å gå ut av appen og inn på nytt. Dersom dette ikke hjelper kan du teste å spille av noe annet for å finne ut om det er en feil på et program eller i hele appen. Her ser du hvordan du feilsøker når TV 2 Play-appen ikke fungerer.

Anbefalte artikler

Slik feilsøker du når TV 2 Play-appen ikke fungerer

Oppdatert iPhone og iPad

Fikk du ikke svar?